بجنورد- سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات خراسان‌شمالی گفت: پیش بینی می‌شود طی انتخابات سال آینده، یک هزار و ۱۰۰ صندوق اخذ رای برپا شود که بازهم تعداد دقیق آن پس از تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات تعیین می‌شود.

راه اندازی ۱۱۰۰ صندوق اخذ رای در خراسان شمالی پیش بینی شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ملک محمد حسن زاده صبح چهارشنبه در نشست خبری افزود: به منظور نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مرکز استان پنج نفر انتخاب شدند.

وی همچنین ادامه داد: این پنج نفرشامل حجت الاسلام رضا نوری رئیس، سید ابراهیم محجوب، منصور درتومی، محمد ابراهیم عصمتی اعضای و ملک محمد حسن زاده به عنوان قائم مقام و سنخگوی هیات نظارت بر انتخابات تعیین شده‌اند.

وی اظهار داشت: هیات‌های اجرایی از ۲۲ فروردین ماه سال آینده به مدت سه روز تشکیل شده و از همین زمان نیز به مدت پنج روز داوطلبین فرصت ثبت نام به منظور شرکت در انتخابات را خواهند داشت.

وی با اشاره به برپایی انتخابات در ۲۹ اردیبهشت ماه سال آینده،افزود: پس از تشکیل هیات‌های نظارت بر انتخابات، اعضای هیات‌های اجرایی نیز به تناسب آن انتخاب شده و بعد از آن تعداد شعبات و صندوق‌های اخذ رای مشخص خواهد شد.

حسین زاده اظهار داشت: در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک هزار و ۷۶ صندوق در استان برپا شده بود اما به احتمال فراوان تعداد صندوق‌های انتخابات سال آینده نسبت به انتخابات گذشته افزایش خواهد یافت.

وی افزود: باید اعضای هیات نظارت استان به سرلوحه قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری، رعایت جهات شرعی، اخلاقی و تمکین از موازین و مقررات قانونی به طور جدی توجه کنند.

وی یادآورشد: پس از صدور احکام هیات نظارت استان، جلسات لازم به منظور تشکیل هیات‌های نظارت شهرستان و بخش‌ها و اعلام اسامی به هیات نظارت مرکزی در دستور کار قرار می‌گیرد.

سنخگوی هیات نظارت بر انتخابات خراسان‌شمالی اظهار داشت: از هشتم اردیبهشت ماه سال جاری به مدت ۲۰ روز تا ۲۴ ساعت قبل از رای گیری داوطلبان فرصت تبیلغات دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.